Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]

 Mazhar Alanson'un yaptığı ilk solo albüm; Türk Lokumuyla Tatlı Rüyalar. Dinlerken gerçekten bizi farklı rüyalara daldırıyor. 2002'de ilk çıktığı zamanlardan beri yaklaşık 20 yıldır içinde eskimeyen şarkılar barından çok başarılı bir albüm. 



Mazhar Alanson'un muhteşem bass bariton sesi ve şarkı söyleme tarzı sayesinde bu albümü yıllardır dinliyorum. Yıllarca da sıkılmadan dinleyeceğimi düşünüyorum. 

Albümdeki çoğu şarkı Mazhar Alanson kaleminden çıkma. Bir kısmının eğlenceli tarafı var bir kısmı ise hüzün ve yas anlatıyor. Mazhar Alanson sözlerinin dışında Cemal Süreya (Hüzün Kuşları) ve Sabahattin Ali'den (Ne Dersiniz?) iki şiir bestelenmiş.

Albümde katkısı olan müzisyenler de birbirinden değerli. Tabi ki MFÖ'nün diğer üyelerini söylemeye gerek yok. Fuat Güner ve Özkan Uğur albümde bir çok şarkıda geri vokalleri ile katkıda bulunuyorlar. Özkan uğur ayrıca albümdeki bass gitarları da çalıyor. 
Davullar daha önce bir çok büyük projede bulunmuş değerli müzisyen Volkan Ökten'e emanet.
Can Şengün de gitarı ile şarkılara dokunmuş. 
Bunların dışında albümde Cem Yılmaz'ın da sesini duymak mümkün. (Psikopat)

Albümde toplam 14 şarkı bulunuyor. Her bir şarkı atlanmadan dinlenebilecek ve keyif veren şarkılar. Bir çok hit şarkıyı da bulunduran bu albümde benim favorim Hüzün Kuşları. Bu albüm içinden bir parça seçerken en zorlandığım albümlerden biri. Her bir şarkı ayrı ayrı güzel. 






Değinmeden edemeyeceğim bir diğer parça da Yandım. Şarkı daha önce Tarkan'ın Karma albümünde Tarkan tarafından seslendirilmişti. Fakat şarkının yatarıcısı olan Mazhar Alanson'dan dinlediğimde Tarkan'ın söylediği kayıdı bir daha dinleyemez oldum. 

Hem şarkının kısa hikayesini hem de akustik versiyonunu dinlemek için aşağıya bir video bırakıyorum.




Türk Lokumuyla Tatlı Rüyalar, bence Mazhar Alanson'un Türk Pop'una bıraktığı çok değerli işlerden bir tanesi. 2000'lerin başında bu tarz farklı albümler de mevcut. Bunların hepsini kitabımda yazdım. 

Diğer albüm incelemeleri için buraya tıklayabilirsiniz. 
Tarkan'ın Karma albümü incelemesi için buraya tıklayabilirsiniz. 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib